kengkawan

Khamis, 5 Mac 2015

sahabat

orang kata, bila kita berkawan ni. banyak dugaannya. tak kiralah berkawan dengan lelaki mahupun perempuan. bila berkawan dengan berlainan jantina ni pulak akan timbul satu perasaan yang dipanggil cinta. tapi jika berkawan dengan yang sama jantinanya akak timbul pulak perasaan yang dipanggil kasih.

menjadi seorang sahabat yang hanya didatangi bila sedih itu adalah satu kebiasaan. sudah mejadi lumrah "bila tawa, kita lah kawan. bila sedih, kita dah saling tidak mengenali" banyak dah perkara macam ni terjadi. ada yang putus kawan sebab benda, ada yang putus kawan sebab kata, ada jugak yang puttus kawan sebab cinta. itu lah lumrah seorang manusia. punya rasa cemburu.

kadang kadang, ada manusia itu menghargai sahabatnya dengan menghargai kenangan mereka bersama. kadang kadang juga, ada manusia tu menghargai sahabatnya dengan membuat perkara yang disukai bersama. ada jugak yang membuang sahabatnya hanya kerna kata tuduhan dusta yang orang lain lemparkan.

bagi aku, aku melihat sahabatku semuanya adalah sama. mereka baik hati, mereka lemah lembut dan mereka adalah seorang yang setiakawan, yang membezakan mereka dan mereka yang lain adalah saat dimana mereka setia mencari aku tidak kira kala susah ataupun senang. "friendship is not a BIG thing. but its a millions LITTLE things" . mungkin pernah suatu ketika dulu, kami bertelagah tentang satu hal. tapi bila mengingatkan satu hal yang lain. persahabatan itu tidak mungkin akan terlerai. kerana ia sudah memang sedia terikat dengan betapa berharganya nilai persahabatan tu.

                                                                                                *hiasan dari google

aku sememangnya bukan seorang sahabat yang baik. apa yang aku tahu "never let your friend feel lonely, disturb them all the time!" mueehehehehehe... tiba tiba rasa nak mencoret pasal sahabat. semuanya hanya gara gara aku rindukan best friend aku. kah kah kah.. pendam ja lah rasa rindu tu sampai mampos. malas nak kacau orang. pape je..

                                                        *hiasan dari google


okay lah.. bye!

Tiada ulasan: