kengkawan

Ahad, 18 Januari 2015

tanpa tajuk



assalamualaikum semua. sedar tak sedar dah sampai pertengahan dah bulan januari ni. cepatnya masa berlalu. banyaknya dugaan yang ditempuh, banyak lagi dugaan yang mendatang. subhanallah.. mampu ke aku nak tempuh semua ni. kadang kadang rasa macam down sangat, sampai satu tahap letih dengan semua dugaan ni. macam nak give up ja.. tapi bila teringatkan tawa ria mama papa, adik adik yang sedang membesar. kena bangkit balik, kena cubit diri sendiri supaya kembali ke alam realiti. memerah keringat demi kegembiraan mereka, buat hati ni senang sangat.

so, how was your weeks for a new month, in a new year? is it fun ? cause mine, was so awesome. why? it cause i get 5 days working days!! yeayy!! before this, it was 5 and a half days per week. thank boss.. cause added another half days for us to rest. huhhh..

bila dah tahun baru, umur pun makin berganjak tua lah kan. ishh, sedih betul. tak boleh kekal muda. tak boleh nak ulang balik masa lalu untuk diperbetulkan. semuanya perlu dijadikan kenangan dan pengajaran bagi aku. bila umur dah berganjak satu lebih dari yang sebelum ni. aku kena banyak memerhati, dan memahami keadaan sekeliling. kena teguhkan iman, dan pastikan ia tak serapuh dulu. tak boleh asyik nak mudah terpengaruh ja. kalau macam tu sampai ke tua lah aku masih ditakut itu aja. nak kena kentalkan diri untuk mengorak langkah kehadapan.

semalam, sorang kawan kelas dari PSAS dah pun bertunang. wahhhh, tahniah sahabat. dah tak lama dah nak jadi isteri orang tu. moga korang bahagia k. semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki. cepat cepat sikit kawin nya. tak sabar nak main dengan baby nanti. huhuhuhu. aku pulak yang tak sabar, padahal orang lain yang nak kawin. ohh maii.. hahahaha.. 

sekian saja celoteh aku untuk hari ni.

Tiada ulasan: