kengkawan

Isnin, 31 Disember 2012

selamat tahun baru =)


assalamualaikum.. hye semua.. first sekali aku nak ucapkan selamat melangkah ke tahun yang baru --> 2 0 1 3 <-- kurang dari 24 jam je lagi kita nak kena mulakan sekali lagi kelandar bulan januari dengan menggunakan tahun yang berbeza. dan itu bermakna kurang dari 26 hari lagi aku nak menyambut ulang tahun aku yang ke 21 .. huhhh.. nak makin berganjak usia aku ni nampak nya. pencapaian aku yang hebat setakat ni, masih lagi tak ada. huhuhhh.. berat sungguh.. kalau mama dengan papa mintak aku sebutkan pencapaian terhebat setakat ni, apa yang aku nak bagi ?? takkan nak tunjuk senarai subjek repeat aku ?? and it will sound like this , "itu bukan pencapaian terhebat, tapi kegagalan terhebat."

buat masa ni aku masih lagi terkial2 untuk menghabiskan diploma aku.. just tinggal lagi beberapa bulan ja lagi aku akan tamatkan diploma aku.. what ?? lagi beberapa bulan ?? it gonna take a year !! this whole year is the last sem for me to end my diploma. it so far far journey.. it will be long time for me. untuk sem ni, aku ada lagi 4 bulan untuk stay dekat behrang ni. hanya untuk 3 hari kelas seminggu .. perghh ! ting tong aku.. sebab 4 hari cuti. maklum lah aku bukan nya sepenuh masa belajar. emm, dan disebab kan itu aku kena jugak2 cari part time untuk isi masa lapang aku. kalau asyik duduk dekat rumah ja, alamatnya memang banyak lagi lah duit aku bakal habis.

sekarang ja aku dah nak kena fikir untuk yang akan datang. dah tak da masa nak asyik duduk melepak tak tentu hala macam sem2 yang sebelum nya. sebelum ni tak kesah lah, sebab cuti aku just sabtu ahad ja. 2 hari. and tak banyak sangat masa terluang untuk aku habiskan duit aku. boleh lah jimat, tapi sekarang aku kena isi masa lapang tu supaya aku tak ada masa untuk fikir habiskan duit aku kesemuanya sekali. susah jugak ekk bila nak kena cari kerja untuk sara diri sendiri. baru sara diri sendiri tu, belum lagi nak kena sara satu family. kalau sara satu family tak tahu lah aku macam mana gayanya nanti.

dalam dok tak da duit ni, macam2 yang aku nak. so untuk langkah yang seterusnya, aku kena berusaha lah. kalau tak, jangan berangan lah nak dapat apa yang aku nak kalau nak usaha sikit pun aku dah malas. nevermind, buat masa ni aku still lagi tengah mencari kerja2 part time yang sesuai dengan aku. maklum lah aku ni bukan si gagah perkasa kalau nak buat kerja2 berat. hanya si kecil molek yang berlagak kuat ja, padahal cengeng tak habis2. aku nak kena buat check list untuk sem ni. nak tengok, setakat mana yang aku mampu capai. jangan2 satu dari senarai check list aku tu xdak pun pun yang bertanda. huhh..

cukup lah setakat ni ja aku merapu, nanti ada masa dan bila line broadband aku dah gempak gila baru aku update lagi okay. see ya!

Tiada ulasan: