kengkawan

Ahad, 30 Disember 2012

hari yang panjang dan penat

assalamualaikum.. hye semua.. hari ni baru aku berkesempatan nak update cerita semalam.. tu pun setelah aku sampai ke behrang city ni.. haishh.. langit hari ni asyik menangis ja.. syahdu betul cuaca sekarang ni kan, sampaikan aku terpaksa berselimut menutup keseluruhan badan aku.. huhh.. !! sejuk gila bhaii... !! aku ni dah lah tak tahan sejuk.. hemhh.. redha je lah dengan cuaca macam ni.. seminggu duduk dekat KL takde pulak hujan ja.. mungkin.. entah lah, sebab aku asyik duduk terperap dalam rumah ja, bukan tau pun cuaca dekat luar macam mana..

haaa.. kita teruskan cerita semalam aku okay.. haaa.. semalam, aku berkesempatan untuk menghadiri majlis perkahwinan seorang kawan yang satu sem, satu kos but diffrent class dengan aku ni.. even kitorang ni jarang bertegur sapa, takat balas2 senyuman je, huhuhu.. okay lah tu aku senyum.. dulu aku sombang tau, senyum pun aku tak nak.. huhhh !! ececehhh.. tipu jelah.. actually , malam tu tak kompom lagi nak pergi. just dreaming when wake up in the morning, we got the permission.. and the dream came true yaww.. we got the permission, and  with the last minute preparation, we went to the wedding at wisma kulaan at selayang. huhhh.. the traffic was so pack ! i hate the situation.. on the way to the wedding, i was so sleepy.. hahaha... dengan cuaca yang terik macam tu, kena pulak aircond dalam kereta. memang aku dibuai mimpi lah ceritanya..

see, diorang siap curi snap pic aku tidur lagi.. kurang asam betul lahh...

yang tudung biru laut tu mesti korang tak pernah nampak lagi kan dekat kawasan entry blog aku kan ?? haa.. tu syafiqah jufri .. bestfriend si farah syahirah ni.. hehehe.. 

same goes tu this two guys.. syafiq and syed .. actually diorang ni rapat berempat sebenarnya, tapi aku tak tau kenpa kali ni aku boleh terselit antara empat orang ni.. huhh.. miracle namanya... hehehe..

semuanya lima orang satu kereta.. yang berkaca mata tu lah yang menjadi pak supir nya.. huhuhuhu...


okay, kita continue dengan cerita yang sepatut nya.. nama kawan aku yang kawin tu intan.. suaminya nama ... emmm .. atiq kot kalau tak silap aku lahh.. intan ni sem 6 sama ngan aku.. mengikut cerita si pak supir ni, suaminya sem 5 dekat poli kitorang.. dia ambik kos perdagangan.. memanglah aku tak pernah nampak orang nye.. aku ni kan jenis yang tak bergaul sangat.. selagi orang tak datang tegur aku, selagi tu lah aku tak meringankan mulut nak pergi tegur orang tu.. sombong nye lah hai aku nihh..

tadaaaa....

semoga berbahagia sampai ke anak cucu..

ni pulak gudie bag yang kitorang dapat.. serba hijau macam pengantin nya..


tu lah kisah mereka.. sama padan.. jeles pulak aku tengok kawan2 aku yang umur awal 20an dah kawin.. huhh.. aku bila pulak lagi ?? hemhh.. bersabar lahh.. ada jodoh, cepat lah aku kawin nanti.. hahahaha.. pape pun aku ucapkan selamat pengantin baru, semoga kekal sehingga akhir hayat.. amin ~~ lepas ja selesai makan2 dekat wedding intan ni, kitorang gerak pergi mid pulak.. jalan nya ?? usah ditanya.. punya lah sesak.. biasalh tu, aku kan tak suka tempat yang sesak2.. hemhh.. macam biasa, aku tidur jugak macam time nak pergi wedding intan tu.. lena sungguh tau..

sampai je dekat mid velly , kitorang pun berjalan dan shopping sampai lebam.. tapi aku tak shopping pun.. emm.. tapi kan.. tapi ... tapi .. aku dah jatuh hati .. jatuh hati dekat satu sweater colour merah ni.. mak aii.. suka nya aku.. nak beli !! tapi.. huhhh... bila difikirkan keperluan atau kehendak.. sweater tu jatuh pada kehendak.. bukan nya keperluan.. hemhh.. kalau beli , nanti dikira membazir.. aku dah ada banyak sweater.. sampai tak terpakai.. takkan aku nak tambah lagi.. so, terpaksa lah aku pendam ja perasaan aku dekat sweater merah romp tu.. waaaaaa!!!!! aku nak jugak !!!

kita tinggalkan kisah cinta aku dengan sweater merah romp tu, cerita tu full stop dekat sini (.) ! huhhh.. berat hati aku melangkah keluar kedai tu.. never mind.. kitorang jalan sampai penat ..aku dah mula nak merungut macam2.. maklum lah, kaki aku ni bukan larat pun nak jalan lama2.. almaklumlah, warga yang pernah patah kaki macam aku ni. pergerakan nya terbatas. okay2. tu je yang aku nak cerita buat masa ni.. lain kali kita cerita panjang lebar lagi ya..


Tiada ulasan: