kengkawan

Ahad, 28 Oktober 2012

pengalaman 2 hari 1 malam

assalamualaikum dan selamat menyambut hari raya aidiladha (korban) .. hehehehe.. yang duduk jauh2 tu, kompom balik ke kampung halaman kan. sambut raya dengan family korang.. macam sambut raya aidilfiri jugak lah.. kan kan kan ?? aku berani kompom nya lahh.. huhuhu.. kalli ni aku ja lain sikit. sambut raya dekat tempat orang.. macam tahun lepas aku sambut raya dekat tempat aku belajar ja, behrang.. tu pun sebab aku patah kaki.. malas nak bertongkat naik train balik penang.. sebab aku rasa membebankan.. kali ni aku sambut raya dekat keramat.. tu pun sebelah pagi je lah.. petang nya aku sambut dekat putrajaya pulak..

amboiii.. jauhnya aku berjalan. putrajaya tu lagi jauh kalau nak dibandingkan balik penang. memeng lah.. lagi jauh.. tapi nak buat macam mana.. aku yang pilih untuk ke situ. raya haji ni tak rasa raya sangat sebab aku buat part time dua hari dekat secret recepi (SR) putrajaya.. saja nak cuba pengalaman baru. aku kan tak pernah kerja sebelum ni. lagi pun aku saja nak tengok tahap pergaulan dan cara pertuturan aku bila berhadapan dengan orang asing. orang luar yang aku tak kenal sebelum nih..



haa.. kedai kek wehhh.. nampak tak kek2 tu.. hemhh.. kadang2 rasa teringin pulak aku nak makan semua kek2 tu.. tapi apa kan daya.. aku tak mampu nak makan kek2 tu. perut aku dah pun aku manjakan dengan nasi, ayam, ikan dan makanan2 sedap yang lain.. so, kalau makan kek 1 potong belum tentu perut aku kenyang.. adoii.. haaahh.. then hari sabtu pulak, paginya macam lengang ja.. tak ramai costumer pun.. so aku ngan cik farah ni buat aktiviti biasa kitorang lah.. bergambar. huhuhuhu.. nak tengok 
?? jap ekk.. 





hahaha.. bodoh2 ja kitorang bergambar.. macam apa ja lahh.. tak paham betul kan.. nevermind.. tu semua kenangan.. nanti habis sem 5 ni pun aku ingat nak buat part time kat situ lagi.. tapi tak tau lah.. kalau dipanjang kan umur dan dimurahkan rezeki.. sebelum kitorang balik untuk hari terakhir tu, sorang staff yang nama ABEY belanja kitorang makan kek.. hahahaha.. tapi aku tak tau pun apa nama kek tu.. main makan ja..


huhuhu.. sedap tak ?? sedap kan.. jangan jeles okya.. makan kek free.. hahahaha.. aku dapat kawan baru lah.. tapi tak sempat nak bergambar sekali.. dekat sini aku kenal abey, syafiq, faris, pemrai, nasrul, akak ape entah a.k.a makcik , dengan sorang lagi akak yang buat part time, akak elyn.. even kafe ni dekat tepi masjid putrajaya .. suasana dia macam dekat mall ja.. hemhh.. macam2 perangai costumer aku jumpa. tak paham betul lah.. 

tapi takpe. pengalaman yang aku dapat gempak gila.. hehhh.. nanti hujung tahun aku g sana lagi.. korang kalau terjumpa or terserempak dengan aku, tegur2 lah aku.. hehehe.. seronok jugak bila ada orang kita kenal dekat tempat baru nih.. =) tu jelah buat masa ni..

ikhlas dari saya
solehatun husna husainin

Tiada ulasan: