kengkawan

Rabu, 14 Disember 2011

yang cantik tak perlu menyerlah!


“tak semua yang pakai tudung tuh baik, tapi yang pakai tudung tuh baik”

Assalamualaikum.. hai korang, pening tak baca penyataan tuh ? aku rasa dah ramai kot yang biasa dengar penyataan tuh, macam aku selalu dengar.. Actually semuanya macam ni, ada sorang sahabat aku yang baik tegur aku. Macam ni:

“una, belajar la pakai tudung terus. Sampai bila nak asyikk macam chipsmore ja”..
“memanglah, ngah belajar la ni. Slow2 okey”
“sampai bila nak slow2 nya hai, umur kau dah nak masuk 20 dah”
“ye..ye.. tau.. kami ngah cuba lah ni. nak confident kan diri lu. Dok usha ramai ja yang pakai tudung tapi sial”
“haish.. susah borak ngan kau ni. da ja alasan”
“Bukan alasan, tapi kenyataan. Major yang bertudung just only for the fashion! Is it right? Memang bersepah kat luar tuh”
“memang major yang macam tuh. But tengok lah yang minornya. Takkan kau nak samakan diri kau dengan yang major?!  Kau ni!! hemh,  stail dah best, just the scaft the one who is missing”
“yahh.. i know it”
“dont just only saying “know” but the truth is, u “dont”! Nak tahu ? tak semua yang pakai tudung tuh baik, tapi yang pakai tudung tuh baik”
“i get it. Yang cantik tak perlu menyerlah”
“haa, pandai pun. Then think it ur self. Dont just only “trying”, but “doing”.”
“cek tau lah. Makaseh J .”

Bukan sekali sahabat aku tuh menegur, banyak kali. Cuma aku yang lembap sikit nak buat. Orang selalu cakap “yang baik dicepat2kan”. Tapi aku melembapkan pulak. Maaf yepp.. The truth is, memang bukan semua yang cantik tuh indah. Tapi yang indah dari yang cantik. Hehehe.. setuju kan?

p/s : Baiklah sahabat, aku sedang mengusahakan lah ni. doakan yang terbaik yepp. Apa2 pun, that is the nice conversation between us. Even just sembang dalam handphone tak sampai 5 minit, tapi tuh perbualan yang menarik. 

6 ulasan:

siti kektus berkata...

Mudah-mudahan niat bertudung tu, di mudahkan. :)

anakmuda berkata...

mudah2an :)

Shafiq Hashim berkata...

Aminnn..Semoga Berjya..

anakmuda berkata...

terima kasih :)

Pesona Algebra berkata...

perghh kawan sekolah dulu dulu nihh

rindu..

:(

anakmuda berkata...

lohh.. wat truk lah mokcik aimi neh..
hemhh..


rindu anda jugak!