kengkawan

Ahad, 11 Disember 2011

olla :)


Assalamualaikum.. hye guys.. dah lama rasanya tak mencoret sesuatu kat sini. Maklom lah. Terlalu sibuk menikmati saat indah cuti sem bersama keluarga tersayang. Cuti kali ni aku tak duduk rumah sangat. Aku ada jugak lah menjengah ke luar sana tuh. Menikmati hari2 tanpa buku. Err.. maksud aku, bukan buku hilang terus. Ada , tapi kurang menggunakannya.

 First week cuti, aku ikot adik laki aku g tempat dia meniaga. Awal pagi kitorang keluar. Sebelum start meniaga, dia bawak aku g jumpa kawan2 lama dia. sepanjang kami berjalan ada ja yang dok tegur kami. Sampai satu tahap aku tak suka suasana macam tuh. Tapi apa boleh buat, kawan2 adik aku tuh ramah orangnya. Memang diorang tegur lah, tak pernah2 adik aku bawak pompuan jalan2 ngan dia kat kawasan tuh(aku merasa bertuah seketika).

 Bila jam dah menunjukkan pukul 9.30 pg, kitorang pun start lah meniaga.. jual air ja pun.. sepanjang nak tunggu pukul 4, aku dah separuh nak mati (kebosanan) menunggu. Dengan perangai orang yang datang singah kat gerai tuh, dengan cuaca yang buat aku mcm BBQ terlebih kuah (panas + hujan lebat nak gila) . aku rasa, tahap kesabaran aku dah hampir nak sampai limit dah (Kalau dalam struktur mekanik , struktur tuh dah xblh pakai dah. Sbbnya tak mampu menanggung beban yang berlebihan).

 Huhh.. hari tuh, mmg banyak pakai kesabaran aku gila2. Dah la aku neh jenis yang cepat bosan kalau buat something yang tak menarik perhatian aku. Aku tak suka. For sure korang semua boleh agak kan, esoknya tuh, aku tak pergi dah ikot adik aku. Asalnya, niat nak isi masa lapang sepanjang cuti sem. Last sekali, aktiviti yang aku buat sepanjang cuti neh, habiskan tengok cerita animasi mana yang aku tak habis tengok lagi. 

 Wahh.. susah jugak ek jadi orang yang bekerja. Hemh, aku dah takot macam mana lah nak menghadapi LI nanti. Nasib lah kos aku LI nya sem 6 nanti. So aku ada lagi 2 sem nak latih diri tempuh semua cabaran macam tuh.

p/s: BE STRONG GURL! YOU CAN DO IT!

Tiada ulasan: