kengkawan

Jumaat, 16 Disember 2011

kawan baru


Assalamualaikum.

Entry hari ni pasal kawan baru. So entry kali ni agak sedikit bercorak kenangan dan panjangmacamkarangan.

Macam korang, hari2 aku dapat kawan baru. Even aku tak kenal, and just chat lam FB ja or else. Kitorang macam dah lama kenal. Even aku baru first time lepak ngan diorang, kitorang dah boleh sembang and gelak2 bagai nak mati. Hahaha... seronok gila hari2 aku. Dikelilingi sahabat dan teman2 yang gempak2.

Walaupun aku ni bukan jenis yang gempak mana, tapi aku rasa happy bila jadi sebahagian dari diorang yang gempak. Kadang2 ma ngan pa marah jugak, sebab orang yang aku jumpa dalam train pun dah boleh jadi member aku. Tuh memang baru first time jumpa, dah boleh aku lepak sekali. Memang lah bahaya, tapi entah lah. Aku suka.


“We’re anything but ordinary. We’re something more than momentary.”

Selagi aku panggil dia kawan, so xkan pernah ada lawan dalam kamus hidup aku.


“berkawan biar beribu, bercinta biar satu”

Berkawan ni tak kira orang tau, just kita kena tau macam mna nak behave our self ja. If kita kawan ngan penyangak, jangan kita ikot jadi macam dia. jadi penyangak jugak. Kita kongsi ilmu dia sudah lah, kongsi pengalaman dia. sebab kebanyakkan kawan2 aku jenis yang buat jahat tak ajak member.


Kitorang pegang konsep ni:

 “Kau jahat, kau je yang tahu.”

Lagi pun majornya jenis yang tak ambik tau hal orang, macam hidup dalam dunia sendiri ja kan. Tapi memang macam tuh cara aku berkawan.


“selagi aku tak cari pasal ngan kau, kau jangan ada hati nak gaduh ngan aku. Aku tak suka!”


“You can call me unCOOL but its a simple fact, i can’t be others”


Lain orang lain cara kan ? so aku tak ambik port sangat. Aku ni jenis yang memilih jugak berkawan. Bukan nya pilih yang hensom n gourgeos ja. Maksud aku, aku jenis yang kawan dengan orang yang boleh masuk ngan cara aku bila first time kitorang borak. Paham kan maksud aku ? kalo xpaham baca banyak2 kali. Then paham sendiri. huhh. 

“We write the same song but different key. Its got a rhythm, then you and me can get along”


Even kau dah berkeluarga pun, kau still tak boleh buang semua kawan2 kau. Kenapa ? sebab selain keluarga, kawan lah orang kedua yang kita cari if kita ada masalah. Kawan neh ada macam2 jenis sebenarnya. Ada yang wujud bila happy, but hilang bila susah. Ada kawan jenis yang terlalu mengongkong. Ada jugak yang jenis kawan ngan kita sebab ramai orang kenal kita,orang kata pa cari publisiti murahan. Tapi dalam banyak2 kawan yang kita ada, sikit ja kawan yang akan ada untuk kita tak kira susah or senang. So pandai2 lah pilih kawan.


“Bagi aku kawan tuh sampai mati.”

Walaupun dah bertahun tak jumpa, dah lama takberkongsi cerita. Kenangan dulu2 aku tak pernah lupa. Huhu, kenangan tuh pekara yang buat aku tersenyum bila aku sedih. Wahh, sejak akhir2 ni rajin pulak teringat cerita zaman sekolah dulu. Kalo dapat putar waktu, aku nak cipta kenangan yang best2 ja. Tapi apakan daya, aku mampu teringat ja. Tak mampu nak ulang :(

Tiada ulasan: