kengkawan

Selasa, 5 Julai 2011

tak boleh ada 2 solehatun dalam 1 masa !

assalamualaikum readers. entry pelik kan ? saja lah pun.. dok tengah packing barang tadi mama cakap kat aku. "memang dalam rumah neh tak boleh ada 2 solehatun dalam 1 masa."

tak boleh ada 2 solehatun dalam 1 masa?. apa yang solehatun nya ?? 
sapa solehatun tuh ?? 
macam mana boleh ada 2 ?? 
errr.. confiused lahhh, ape solehatun, solehatun neh ??


well, solehatun yang dimaksudkan tuh kitorang lah.
solehatun husna vs solehatun adawiyah

kenapa mama cakap macam tuh ekk ??

mana tak nya, perangai kitorang sama ja. 
then then, kitorang neh pantang rasa senang sikit. sikit2 nak gaduh . jerit2 lah . mama cakap bingit rumah . pas tuh, kalo aku tengok TB cite katun yang aku suka *phineas and ferb* dia akan kacau aku . bising2 satu rumah kata aku tukar cite katun dia . padahal kan, aku baru je bkak TB . *rasa agak sedikit tak guna punya budak di situ!* . kadang2 tuh, kalau aku tengah dukung si amirul, dia akn datang and said "wooiii!! turunkan adik saye!!".. aku mcam biasalah, tak nak mengalah. ape lagi. terus bawak amirul keluar jenjalan. biarkan si adawiyah tuh menangis meraung2 kat rumah.. HAHAHAHA!! peduli pulak aku.. 

bila balik je, mama akan cakap " ko neh kaklong, ngalah la. penat nak jaga korang 2." dah lali dah aku dengar ayat tuh . setiap kali kitorang gaduh or main lawan2 sapa jerit paling kuat . mama cakap suara kitorang kalo jerit, nyaring.. aku tak rasa pun suara aku macam tuh . rasa biasa ja . suara adawiyah lagi kuat dari aku . weekkkk.. :P 

emm.. tapi tu 2 bulan yang sebelum neh.. bukan sekarang . sekarang, aku ngan adawiyah asyik berkepit ja. tido skali , makan share , tengok katun sesama.. lain nya dari sebelom neh . tapi mama still kata "susah nak jaga korang dua neh. suma menda nak sama." emm, baik masalah, gaduh pun masalah.. nak buat cam mana kan. adat lah tuh. esok aku dah nak gerak. nak pergi jauh dari solehatun adawiyah.. waaa!!! 

p/s : mama cakap dekat aku tadi.. "..dalam rumah neh memang tak boleh ada 2 solehatun, kalo tak pening kepala mama nak layan angin hampa neh. jap baik, jap musuh. aku tak tau lahh"

8 ulasan:

aimie amalina berkata...

gaii..bru follow nih..heee..biase la tu..bile besa nnti mest rindu =)

anakmuda berkata...

tak payah tunggu besa. skrg pun dah rindu :)

De'din berkata...

x kan lawan jerit ja ?
lawan lah gusti sekali !
haha

anakmuda berkata...

hahaha.. sibuk ja!!
nak jugak lah tuh..

muhamad hanif berkata...

muka kau..

berlagak gila..HAAHHHAHA

anakmuda berkata...

err.. tuh stail lah derr..

bukan blagak !

Cik Bunny berkata...

Cik Bunny promote blog anda :)
http://inspirebunny.blogspot.com/2011/07/tips-jadi-peminat-kpop-bertuah.html

anakmuda berkata...

terima kaseh..