kengkawan

Khamis, 21 Julai 2011

kawan or kayan ??

assalamualaikum readers. hari aku nak borak sal "member" .. by the way , ini enteri panjang !! sediakan kopi sebelom baca..

mesti pelik kan , tetiba pulak tuh kan kan ?? 

actually semua orang ada member kan ? sama jugak lah ngan aku neh. tambah2 lagi aku sekarang neh duduk umah sewa .. memang kompom kompom lah kan dak dak umah aku tuh member aku kan. takkan member orang lain pulak ye dakk ?? 

kalo cakap je sal member , kompom lah kena samasama tegur kan ?? ada tak yang duduk umah sewa tapi tak bertegur ngan dakdak umah sewa dia ?? kalo ada , meh bagitau aku.. susah kot nak carik yang mcm tuh .. sebab kebanyakkan nya kompom akan tegur housemate dia walau pun seminggu sekali kan kan ??


nama pon satu umah , bawah satu bumbung.. kompom lah kena kerjasama .. kalo ada yang salah aku tegur . kalo bukan aku yang tegur , orang lain lah yang akan tegur . tapi kalau macam aku , tak boleh nak tegur orang dah .. BARAN aku tahap melampau . sebab aku penah tegur orang. then dia pertikaikan darjat pulak. memang kompomkompom lah aku yang kena . sebab aku tak kaya macam dia yang nak tegur dia..

aku ingat itu je lah last aku nak tegur menegur kalo da salah. tapi ada pulak masalah yang baru sekarang neh. adeh , kali neh dia tak main darjat babe . tapi dia pikir dia tak salah. mana boleh macam tuh babe . bila dah ada orang tegur kita tuh tandanya kita da buat salah . mana lah ada orang tetiba nak tegur kita kalo kita tak salah . melampau lah macam tuh .

mesti korang tak paham kan , ape sebenarnya yang berlaku sekarang neh kan kan ?? aku bukan nak aib kan orang babe ! tapi kita semua dah besar kan . masingmasing boleh pikir kan . mana baik mana buruk . takkan nak kena ajar lagi kot. dah 19 tahun dah korang hidup kat dunia neh .

kau nak kena beringat something lah . sal laki . memang lah kau cakap diorang tuh lebih tua dari kau. so kau anggap abang . tapi padapada lah babe ! ada batas nya. jangan lah kau sorang pompuan , then kuaq ngan 8 orang laki. dah macam bohsia dah orang tengok babe !!



tak payah nak tunggu aku yang cakap kat kau , member2 aku pun dah banyak kali kott kias ngan kau. takkan tak paham lagi babe. nak kata kau ramah , aku pun ramah babe.. takde lah menjerit kuat2 sebab nak sembang ngan jiran selang 5 buah umah dari umah aku.. tuh dah memang kompom2 kena kutuk babe . tak payah nak tunggu pompuan yang kutuk , dakdak laki tuh kompom kutuk kau dulu..

aku cakap benda betul babe.. kita dok ramairamai , kalo dah sorang perangai macam taik.. kompom lah satu umah kena kutuk. kalo kau nak buat taik , kau sorang ja takpe lah babe . neh tak , satu umah kena kott.. okey , kalo kau nak kata dakdak kelas kitorang pun salu datang umah kitorang.. tuh sebab kitorang tengah berusaha siapakn assigment yang makin bertimbun2 neh... 

yang kau .. gi bertenggek depan umah , then sembang ngan orang sebelah .. dah mcm sangap sangat dah tuh.. pikir babe kau pompuan .. agakagak lah kan. dah lah bila kitorang ajk kuaq g makan kau cakap tanak lah , macam2 alasan kau bagi.. tapi bila laki ajak , kau laju ja.. terasa kott kitorang , dah duduk ngan dak2 pompuan , buat cara macam dak pompuan lah. tapi kalo kau tak biasa ngan dak pompuan , kau boleh pindah g umah sebelah dok ngan dakdak laki yang konon nya kau anggap abang tuh. padahal baru 2 minggu kau kenal diorang.

kau jangan cepat pecaya orang babe . t kau yang susuah . aku berani cakap sebab aku dah kena babe . aku risau kau, yang aku tegur kau tuh . lantak lah kalo kau nak tarik muka ke , nangis ke , hape ke.. janji aku dah tegur . as a member , dakdak umah neh sayang kau. tapi kalau kau dah buat kitorang ragu2 ngan kau.. aku tak tau nak kate hape lah babe . kitorang tegur elok2 , baik kot.. yang kau nak bajet macam kitorang marah2 kau tuh asal ??!!

habis sopan ayat yang aku pakai babe ! kau nak sopan mana lagi. yupp , memang aku sayang member . tapi kalo salah aku tegur babe . aku tak penah marah member aku tanpa sebab . ingat tuh.. dah member buat salah , takkan nak kata tak salah babe.. 

kau fikir lah mana yang baik. aku dah tak mampu nak cakap ngan kau .. sebab kau lain doe . depan kitorang kau cakap "okeyhh.." .. tapi belakang kitorang , kauu...... babe ! jangan buat aku rasa menyesal kenal ngan kau .. please lah...



 kawan tak bermakna untuk hari neh ngan esok babe !


 tapi untuk sepanjang perjalanan menuju mati . salah pilih kawan , kau habis babe...


ikhlas dari hati
solehatun husna husainin

4 ulasan:

alyana shafinas berkata...

sabar jela ea...kter dah tgur tp kalo die xmkn saman gak, biaw kn je die...ble dah jd pape t bru lahh die nak nyesal...time tue bru die igt kwn2 die blk...kalo dah xtahan sgt, pakat rmei2, suh die cari uma sewa lain..
ini pndapat sy.. =)

anakmuda berkata...

itu lah pasal .. dok main tarik2 muka tuh yang tak tahan tuh.. mcm hapa ja... tak mau tima kenyataan langsong...

De'din berkata...

owh ini lah pasal,,
yg dok tertanya2 b aritu,,
:P

anakmuda berkata...

yup2, pasal neh lahh..