kengkawan

Ahad, 5 Jun 2011

budak banyak cerita :)

Assalamualikum.. dah lama tak ber”blog”ing, huhu.. so dah agak sedikit berhabuk ye laman neyh.. haa, hari neyh aku nak kongsi cerita pasal adik aku yg sorg neyh.. hahaha..

haa.. kenal tak budak neyh? Bg family n kawan2 rapat aku, budak neyh mmg korg kenal sangat lah kan. Solehatun adawiyah husainin a.k.a yah@soleha. Lahirnya dia kemuka bumi neyh pada tanggal 7 april 2007 (jam dan saat tak pulak aku kebek tadi) di hospital seberang prai, pulau pinang (yg neyh baru lah anak jati penang!). Dia neyh anak ke 4 dalam adik bradik aku (kiranya second last lah kan? Sbb aku ade5 bradik je). dia neyh byk celoteh org nya. Kalau dia dapat cakap.. perrhhhh!!!! (Mmg aku rasa nak letupkan saja budak neyh!) biasalah kan, budak2.. dia neyh perangai nya lebih kurang saja ngan aku.. tak jauh beza sgt un (mungkin sbb nama kitorg lebih krg), kott.. :P okeyh2, skrg neyh meh aku huraikan serba sedikit ttg diri dia.

  • · Seorg budak yg agak tinggi (sbb tak padan ngan umo dia. bdak lima thun un lbh pndek dari “beliau”!)
  • · Petah bercakap (mcm nak pecah telinga aku dengaq!)
  • · Bahasanya sopan (kadang2, mugkn sbb abg ngan akak dia ckp lbh krg)
  • · Dia neyh slalu suruh org pgl dia “kakak” (kononnya lah, sbb dia ada adik!)
  • · Pantang kalau org panggil dia “kakcik” (kalau nak kena marah, cuba lah test.. HAHAHA!)
  • · Pling sayang dekat adik yg bongsu kitorg (ahmad amirul addin husainin)
  • · Gile gambo!!! (shitt!! Mmg ska tiru pangai aku budak neyh!, HEHEHE!)

dia neyh laen sikit perangai nya dari kitorg..iaitu “suka wat org hot dekat dia!”. emm, yg salu marah dia, akak ats dia lah, muslehatun izzati husainin. Adik yg ketiga aku tuh garang sikit org nya, maklomlah penuh dengan sikap keibuan (mungkin sbb dia dibesarkan dari kecik sampai lah ke”besar”nya dia skrg tuh dekat rumah saja).. so muslehatun izzati ngan solehatun adawiyah tuh, agak rapat la jugak (mungkin, sbb izzati yg selalu urus adawiyah dekat rumah :P) mungkin.. J

yah (aku short kan je lah nma dia nahh) niyh tak kenal sangat aku. Dia just anggap aku neyh kawan dia yg selalu telepon dia (time aku dekat hostel), n kawan yg akan ade untuk 2,3 minggu saja (mcm aku neyh mnumpang dekat rumah dia). hemh, dia selalu agak sedikit tak puas hati bila tgok aku dok gelak2 ngan mama n papa. Pernah skali tuh dia tanya aku, “kaklong, mne mama ngan papa awak? Mama ngan papa awak tak marah ke awak tgl dekat rumah saye??”.. (WHAT???!!! How dare itu bdak ckp mcm tuh dekat aku! Rase mcm nak tempelak saja mulut dia neyh..) aku yg dengar soklan tuh un senyum2 n saiad “ini lah mama ngan papa saye(sambil dok antra mama ngan papa).. hangat troz budak tuh.. HAHAHAHA!! (sapa suh buat aku sakit hati, kan dah kena)aku neyh setiap kali jumpa dia, salu ja dok nak cari pasai ngan dia, kdg2 tuh bukan aku yg mulakan. Yah yg mulakan. Adoiihh.. budak2, tak leyh nak kata pa sgt lah kan. Mama pun dah tak larat nak bising dekat aku. Katanya “hang ni kaklong, perangai cam bdak2. Yah tuh kecik lg kan? Jgn dok nak gadoh sgt lah!”.. ape yg aku boleyh buat, untuk legakan ati aku yg hot lepas kena marah ngan mama tuh, aku akan buat something yg smpai yah akan nangis2.. (then, aku pun masok bilik tinggalkan dia dkt ruang tamu dengan sng hati, HAHAHAHA!) jahat kan?? Huhu.. bukan jahat, tp nakal. Lg un fair lah. Yah yg kecik tuh un penah buat aku mnangis teresak2 (sbb dia ketuk kepala aku ngan sikat, mmg sakit lah kan??!!)..

itu jelah yg aku boelyh nak cerita ttg solehatun adawiyah. Dia tuh satu dalam sejuta.. biarpun kitorg salu ja gaduh2, tp dia tuh istimewa.. dia ja yg boleyh wat aku sng hati bila aku rasa ssh hati(paham tak ayat neyh?).. hehehe, untung kalau sapa yg kenal dia. lg untung sapa yg rapat ngan dia(kena pandai pancing minat dia).. btw, sebelom aku terlupa. Kalo dia sampai tempat baru or jumpa org baru, dia akan loading seketika(mmg same kan ngan aku, tp aku bukan seketika.. agak lama sikit dari seketika tuh.. huhu..). itu sahaja dari aku, ade masa nnti aku cerita pasal adik laki bongsu aku plak, ahamad amirul addin husainin..

ikhlas dari hati:

solehatun husna husainin

4 ulasan:

piqah berkata...

comeii...!! =D

anakmuda berkata...

terima kaseh yea.. :)

Cik Jannah berkata...

heheh..dak ni kaa~

anakmuda berkata...

dak ni lah. dak mna lg :)