kengkawan

Rabu, 8 Jun 2011

periuk ajaib !!

Assalamaulaikum dan salam bloggers aku tujukan buat semua. Hahh.. lg satu, salam sehat buat semua. Aku agak sedikit teruja plak kan, maklomlah. Lepas hmpir 2 minggu dok terbaring demam, akhirnya dengan izin Allah. Aku kembali sehat untuk menjalani aktiviti2 aku hari2(aktiviti??). maklomlah, dah lama aku tak gaduuh ngan adawiyah ngan amirul. So skrg neyh, dah mula bising balik umah ngan tempikan2 kami adik beradik(mesti best kan?). mmg best pun ada adik2 ramai, even kdang2 rase nak lempang sorg2. Huhuhu.

Hemh, dah lama tak update entry baru. Rase mcm teruja + sedih aku melawat laman aku neyh. Korg yg selalu singgah sini mesti boringkan sbb dah lama takde cerite best. Btw, kepada sape yg kol encet aku, maaf yekk semua kol korg org laen yg angkat. Halah, aku kan kurg sehat. So, encet aku adik2 aku lah yg maen. Saje bg peluang dkt diorg utk lingkupkan encet aku(ade niat nak mintak encet baru dekat papa, HAHAHA!). pape t, kalo terbukak pintu hati aku nak topup, aku kol korg balik yekk.. buat masa skrg neyh, aku pokai gila nak mati. Maaf yekk.. :P

Sepanjang beberapa minggu aku menyepi neh, rumah aku neh tak sesepi aku dekat laman neh. Dalam seminggu akan ade sehari dimana makcik2 dekat kampung neh dtg bertandang umah neh.(buat hape??) haa.. neh nak cita lah neh. Mama skrg neh dok promote periuk. (periuk?!!) mesti pelik kan, “seorg tailor promote periuk”?. Bg aku tuh mmg pelik. Rupenye, periuk tuh dari satu jenama yg mama masok ahli 2,3 bln dulu. Periuk neh boleh msak mcm2, even korg nak masak kek, pulut or rendang pun boleh. Periuk tuh mcm periuk nasik je, tp kegunaan nye mcm oven korg yg besar tuh. (aku pun nak promote juga, even sikit je) sementara dalam bulan promosi neh je yg boleyh byr ansur2. Lepas neh kalo nak kena byr cash.

(bak kate aunty yg dok mai buat demo periuk tuh) murah jer, 1000++ je. (kalo aku baik simpan dari membazir, 1000++ tuh, aku buat shopping seminggu okeyh!). papa sampai malu nak masuk rumah sbb ramai makcik2 (sejak bile mama suke join2 bende2 merepek neh??) mama mule join jenama neh dari costumer yg dok mai tempah baju dekat dia. dulu dia tak aktif mcm neh pun, sjak aku balik neh je yg baru dia dok aktif2 smpai naek semak kepale aku. (semak?!!) mana tak semak, bila aku keluar je dari bilik, diorg akan pandang aku mcm pa lg. Then, aku akan dengar ayat2 mcm neh:-

Makcik 1 : fiza, tu sapa plak dah. Adik hang ka? (dengan loqat penang pekat depa tuh)

Mama : tu la anak fiza, yg sulung. Dia jarang nak ada, sbb blajaq jauh (jauh lah sangat)

Makcik 2 : amboi, dah besaq noh anak hang. Dah boleh kawin dah hapa neh? (what??!! Kawen?!! No!!!)

Mama : hihihi, dah 19 taun dah pun.

Makcik 2 : aku ada lah anak jantan sorg kat rumah tu. Kalo hang nak, aku boleh nak masok minang. Hehe. (gelak org tua lah katakan..)

Makcik3 : la ya ka? Yg mana? Si polan(aku terpaksa rahsiakan, takmau bukak aib mamat tuh!) tu ka?

Makcik 1 : yg tu la tuh. Hang mau ka?

Aku : whatt??!! Hoii makcik2 sekalian, aku yg nak kawen. So biaq aku yg pilih. Hampa mai sini dengaq demo ja! Tak payah dok mengarut melalot! Okeyh??!!! (dalam hati jelah yg mmpu aku luahkan semua neh, dekat dpn diorg aku just mampu terseyum n masok bilik balik. Sblom aku punye tamper membuak mcm larva gunung berapi).

Huhh..rase mcm nak bunuh diri je. “mama, cepat lah sikit habeh nak promote periuk ajaib tuh! Kaklong tak suka lah nak dengaq makcik2 tuh bercerita”. Huishh.. oppss, sebelum terlupa. Korg pun promote lah dekat mak korg, periuk tuh dari jenama amway(tak tou lah betul ke tak nak heja tuh). Mmg byk kegunaannya, tp mama tak amek lah. Sbb buat rugi ja, anak2 dia neh baek yg kecik sampai lah yg bsaq. Mmg keja dok pelingkup brg je. Hahahaha!! Aku suka! Aku suka!. “soey mama, huhu..better mama belikan brg mainan kitorg je pakai duit tuh, okey?” (dah besaq un nak brg mainan ke?) lantak aku lah nak mintak hape pun, atleast aku mintak dekat mama aku, bukan korg. :P

6 ulasan:

piqah berkata...

mk cik2 tu dh kemarokk nk menantu kott..
hakhakhak!!! =D

anakmuda berkata...

agaknye lahh.. hadoihh..
mmg semak kepala.. :))

De'din berkata...

untung lah dah ada owg nak buat menantu !
haha

anakmuda berkata...

ceiitt.. perangai macam budak darjah satu..
sapalah yg nak buat menantu..

De'din berkata...

mak cik tu nak buat menantu !
haha

anakmuda berkata...

dia yg nak buat menantu..
tp cekk tak mau jadi menantu dia..