kengkawan

Sabtu, 25 Jun 2011

kawin ?? lalalala ~~

assalamualaikum dan selamat malam. huiissshhhh. petang tadi saja lah pun dok terbukak hati dok p bergosip ngan makcik2 dekat luaq umah tuh. besalah kan, kawasan kampong memang salunya macam neh suasana time2 petang. anak2 dok sebok beqimpon nak main petang2, mak2 pun dok beqimpun jugak buat gosip2 time anak2 dah dok melewaq satu kampong. tak ambik peduli langsong. ecececehhhh... sedap plak kan loghat penang aku..

haaa.. sambung2, ada lah makcik tu. dok bercerita yang anak makcik kat ujung kampung tuh dah kawin dah. ahad aqi tuh. biasalah kan, kalo orang kawin muda. mesti lah lah ramai yang dok bergosip pasai dia. tuptup..

makcik 1 : hahh, husna. hang bila lagi nak kawin ? dok tengok kawan hang ramai ja dok mai rumah.

hahhh ?? aku ?? kawin ??

aku : ehhh, cekk muda lagi. mana mau kawin awai2 macam dia tu.

gila hapa makcik tuh nak suh aku kawin awai ??!!

makcik 2 : ada ka lagu tuh. hang kena kawin awai hang tau dak. hang tu anak dara. dapat pahala banyak kawin awai neh.

makcik 1 : tuh la, aku dok tengok. dia neh dok bekawan ja ka ? hang takda hati ka ?

aku : hehhh.. acik neh. cekk muda lagi. tak mau cekk kawin awai2. lagi pun, bukan ada sapa minat cekk neh.

makcik 3 : amboi hang, anak aku ada. dia dok minat hang apa. kawin ja lah, mai jadi menantu aku.

aku : ehhh, tak mau lah cekk.

makcik 3 : tuuuudiiiaaa.. juai mahai. patut lah takda yang minat kat hang. hang dok memilih rupanya.

aishhh makcik neh. macam nak siat2 ja mulut dia. melampau betoi.

aku : mana ada memilih. tapi betoi lah. mana ada orang minat kat cekk neh. pendiam. malas nak begaul.

makcik 1 : untung sapa dapat hang. baik, segak lak tuh.

apa??!!! segak ka aku nehh ?? rabun pa orang tua neh? selekeh macam neh pun dok puji segak. gila..gila..

mama : segak pa nya, selekeh. dok keja cari gaduh ngan adik2 yang kecik. sapa mau. perangai cam budak2 lagi..

pastuh..pastuh... aku pun hape lagi. angkat kaki masuk umah. malas aku nak layan. dari mood aku baik dok nak menempek kat situ. teruiihhh sepoil, macam sup tawaq. hadoiiihhh...

kawin awaiii ?? ada ka yang nak kawin ngan aku ?? perangai cam budak2, selekeh, malas tuh toksah nak kata lah.. ada tak ? ada tak ? sapa nak kawin ngan aku angkat tangan ...

hahahaha.. kompom takda sapa mau..

20 ulasan:

xsuzikornx berkata...

ngexx

anakmuda berkata...

lolx saja.

De'din berkata...

yeka x de owg nak kawen ngan una?

anakmuda berkata...

haaa.. agaknye lahh.. sape yg nak kawin ngan una nehh ??

nanie zainudin berkata...

mehh cheq tolong jawabkan sape nak kawen ngan una...
MOHAMMAD FARIZZUDIN CHE LAH!!

p/s: sape tu yek? ^_^

anakmuda berkata...

hahhh ??? dia lah tuh..

De'din berkata...

wah,, nanie laju ja jawab !

anakmuda berkata...

tahh... nanie kalo bab2 neh dia pandai lah.. :P

De'din berkata...

tpi betul lah kan nanie punya jawapan :P

anakmuda berkata...

lalalalala~~~
betul agaknye.
kena tanya hincik farizzudin dulu lah. sbb dia yg kena mai masok minang. :P

De'din berkata...

bukan dia yg masuk,,
parents dia yg masuk meminang :)

anakmuda berkata...

hahaha.. sama lah tuh bhai.. :P

De'din berkata...

mna sama nenek oi !
kalo b masuk minang,,
mesti lah pinang kan untuk owg len :P

anakmuda berkata...

wahhh.. cuba lah kalo nak pinangkan untuk orang lain.. cuba lah.. cuba..

akan disiat2 kulit mu!!

De'din berkata...

haha..
sanggup erk sayang siat kulit b ?
:P

anakmuda berkata...

sanggup.. hahaha, dah tok mudin sanggup.
takkan SOLEHATUN HUSNA HUSAININ tak sanggup kot ??

De'din berkata...

tok mudim sanggup ka ?
mna sanggup,,
HAHA

anakmuda berkata...

err ??

xsuzikornx berkata...

hahax..

anakmuda berkata...

nape mal ???