kengkawan

Rabu, 15 Jun 2011

jangan jerit !!

assalamualaikum reader. hemhh.. entry kali neh agak pelik sikit bunyi nya. tak penah2 aku cerita sal neh. tapi saja lah nak cerita bagi korang baca sebab dah bape hari aku tak update something. korang pun dok asyik baca entry yang sama ja. haaa.. korang mesti tak sukakan orang jerrit2 dekat korang. sama lah ngan aku nehh. aku pun tak suka orang jerit2 dekat aku. tambah2 lagi jerit betul2 tepi telinga aku. memang berdesing tak terhingga lah kan. emm, ni suma gara2 amirul addin. amirul addin?? sape dia?? dia neh adik aku, baru setahun 4 bulan. gara2 tak mau mandi sebab nak tengok tb, dia jerit2 tepi telinga aku. pehh, bunyinya aku rase korang sume tau macam mana. macam nak pecah telinga. menjerit2 dia + dok beguling2 lam bilik air tuh. basah baju aku. kalo setakat nangis je, tak pe. neh bukan nangis, tapi dok jerit2 bagai nak mati. aku hape lagi, panggil lah mama.

aku ingat bile panggil mama dia oke. tup tup, jeritnya makin kuat. haduh.. sampai sedu2 aku menangis sebab dia jerit macam nak bagi pecah gegendang telinga aku. aku neh dah la pantang orang jerit2 dekat aku nehh. kompom menangis sedu2 punya. korang mesti rasa macam nak gelak2 kat aku kan sebab nangis tak tentu pasal. tapi serius babe, memang kalo korang kat situ. korang kompom menangis nye. oke oke, kita sambung balik cite. bila mama sampai lagi menjerit2 dia neh. hahh. aku pulak yang kena marah ngan mama. sebab macam mana dia nak madi kan adik aku tuh, kalo dia menjerit guling2 nak keluar bilik air.

then mama pun bawak lah dia keluar, g depan sambil dok pujuk2 dia berhenti menjerit. sampai jedepan TV dia terus diam. ape lagi mama bwk lah dia g mandi balik. sampai bilik air, dia jerit2 lagi. haduhh.. budak nehh. memamng melampau. mama balut dia ngan tuala, letak dia depan TV, suh dia tgok cita katoon dia bg habeh. korang nak tau tak, habis je, cite katoon tuh, dia terus g bilik air. aku ase macam nak hepuk je budak nehh. perangai, makin melampau2. jangan sampai aku hilang sabar. hadoiihh.. sepanjang cuti neh, aku banyak nangis pasal dia. harituh, dia ketuk aku ngan gunting jahit mama. yang neh memang menagis lah aku. kecik2 lagi dah cetuskan perang ngan aku. hemhh.. sabar jelah.


Tiada ulasan: