kengkawan

Isnin, 14 Mac 2011

soalan untuk aku ;)

A few question that someone ask to me, why i’m having a blog.

1. Kenapa kaw buat blog??

Kenapa aku buat blog? Huh, kan aku dah mention kan dulu. Blog tuh kan public diary aku. Aku boleyh tulis pa saja mengenai perasaan aku. Tempat yang aku nak bagi tou, happy ka aku neyh, sedih ka, hapa ka. Sbb aku tak dak kawan nak ceritakan semua yang aku simpan dalam hati aku. Tp tipu sangat lah kalau aku takda kawan. Ada, ramai. Tapi sayang aku bukan jenis yang suka nak bercerita tentang hal aku dengan mulut aku. Dah orang tak Tanya, takkan aku hegeh2 kot nak p dekat depa cita pa yang aku rasa. Aku still lg da perasaan la beb.. takkan 24 jam hidup aku, aku nak begantung dengan kawan kot. Lg pun, aku mmg dibesar kan dengan diri aku sendiri. Agak keseorangn. That’s why lah aku kena cari something untuk ekspress pa yang aku rasa. Bleyh jadi gila kot kalou everything aku pendam sorang2. At least, kurang sikit lah dendam dalam hati aku neyh.

2. Memang blog kaw cerita pasal orang ja ka?

Sapa cakap blog aku cerita pasal orang ja??? Blog aku cerita pasal aku lah. Cerita pasal isi hati aku la beb. Kenapa, sbb korang da Nampak entri2 untuk someone tuh? Dah orang tuh da kaitan ngan perasaan aku time tuh. Mmg lah cerita sal dia tercatat dekat tugu tuh.. hahahaha.. ;) tapi kalau korang baca betul2 semua entri dalam blog tuh cerita pasal aku, tentang perasaan aku. Yang orang2 tuh, sapa suruh dia da kaitan ngan perasaan aku time tuh. Hahh.. aku tulis lah sbb kaw sekali. So, tak salah kan. Depend dekat korang jugak. Wat baek, cerita sal hal baik lah aku dekat korang. Wat aku sedih, hal sedih lah aku cerita. Takkan hal gembira kot. Pa daa...

3. Agak2 kaw, ada ka yang nak baca blog kaw tuh?

Aku jenis yang open okeyh. Tak kesah ada yang nak baca or tak mou baca. Mmg tak kesah sangat2. Nama pun public diari kan. Takkan aku nak paksa satu dunia baca diari aku sorang. Aku just wat entri untuk legakan perasaan aku. Kalau ada orang nak baca, baca lah. Kira macam diorang kongsi perasaan yang sama ngan aku. Kalou diorang nak bangkang pun tak kesah. Lain orang lain pendapat kan. So, setiap orang ada pendapat diorang sendiri.

4. Seronok ada blog?

Absolutely, seronok. Mmg lah sangat2 dan teramat sangat seronok. Sapa lah yang tak seronok, da tempat nak luahkan perasaan. Betul tak?? Kan aku cakap. Tempat nak kongsi pa ja yang terbuku kat dalam hati. Then tempat tuh kita boleyh reka sendiri macam mna rupa dia. Kompom lah best. Cuba lah.

5. Kira hebat lah kaw ada blog yang funky macam tuh?

Hebat? Hebat tak hebat sangat lah kan. Hal aku, selagi aku tak masuk campur halo rang lain, tuh dah kira hebat. Sebab tak semua orang dapat buat apa yang aku buat. Segelintir saja. Yang penting kira hebat lagi lah dari kaw yang tak da apa tuh. Cakap ja lebih. Wat tak pun. ;) tapi kita sam ja, masing2 da cara sendiri nak lepaskan tension tuh.

6. Tujuan kaw ada blog just nak tagih simpati mamat2 tuh dekat kaw ke? Macam sial lah kaw.

Kan macam aku cakap tadi, tujuan aku ada blog just nak luahkan rasa hati aku ja. Bukan nya aku nak tagih simpati dekat mamat2 tuh. Nak buat macam mana dah mamat2 ja yang nak baca. Kaw as kawan aku asal lak tak nasihat dekat aku. Neyh tak, orang lain lagi kenal perangai aku dari kaw. Kaw tak tau pape pun sal aku. Yang kaw tau nak complain dan bangkang ja pa yang aku buat. Neyh la satu2 nya cirri kawan yang tak boleyh wat kawan beb.. ingat, tuh public diari aku. So, kaw takda hak nak protes sangat lah.

7. Kaw tak da kawan baik ka yang nak kongsi cerita? Asyik tulis dalam blog ja, memang nak sangat semua orang taw?

Kaw mmg still tak faham kan, kenapa aku ada blog. Kan aku dah cakap banyak kali dekat kaw. Blog aku neyh public diary aku. So, ikut suka aku lah nak cerita apa pun. Kawan? Untung aku, sebab aku ada ramai kawan yang aku boleyh nak share problem aku. Tapi aku bukan jenis yang boleyh cerita dekat diorang macam tuh ja. Aku lebih suka pendam sorang2. Bukan macam kaw, yang boleyh cerita even orang tak Tanya pun. Aku still lagi tgk suasana and keadaan if aku nak cerita something dekat some one okeyh..

Haaa... neyh la jawapan aku untuk kaw. Puas hati tak dengan jawapan aku. Aku tau, mesti da lagi yang kaw tak puas ati kan dengan jawapan aku. Tapi tak pe. Nanti2 lah aku explain dekat kaw dengan detail lagi ya.. haaaa.. beleyh teqa tuh..

3 ulasan:

xsuzikornx berkata...

i will support u una

anakmuda berkata...

makaseh ya mal..

safura berkata...

i will alwaysz follow ur blog ..