kengkawan

Rabu, 30 Mac 2011

pesanan n soklan dari dia

pesanan 1

ada orang pesan dekat saia :
"laen kali jangan tinggal member sorang2. cian at dye"

saia ingat ayat tuh lagi. saia teringin nak tou waktu dia ckp mcm tuh dkt saia penah tak dia terfikir, bila dia tinggalkan saia sorang2. sian tak dekat saia..
saia tak paham dengan kamoo.

pesanan 2

ada orang bagitou dekat saia :
"una, jaga shahrul lek lok. dia sygg sgt dekat kou. jangan patahkan hati dia"

saia ingat pesanan tuh. makaseh ya saia ucapkan. tapi yang saia pelik sgt2 tuh, orang yg pesan tuh tak pernah pun jaga hati org yg syg dia. dia wat bodoh ja dekat diorang. asyik nak diorang ikot cakap dia saja. sapa dia?? DIVA???!!!

pertanyaan 1

ada orang tanya saia :
"kenapa org asyik mainkan cinta aku ja? aku ikhlas kot sygg diorang. sampai hati diorang wat dekat aku macam tuh. apa salah aku?"

saia ingat lg keadaan dia bila dia tnya soklan cam tuh dekat saia. saia simpati, tp apakan daya. dia salu tnya knp cinta dia yg dipermainkan. dia sedar tak pa yang dia wat?? dia yang sebenarnya punca. dia yang mainkan perasaan orang dulu. ta nak plak dia fikir.

pertanyaan 2

ada orang tanya saia :
"kenapa dalam hidup kaw ramai sangat yang peduli pasal kaw, nak kawan dengan kaw? pe bezanya kaw dengan aku?? aku cantiklagikot dari kaw.."

saia sedar siapa saia. orang nya tak lah hebat mna pun. tau kenapa org amik peduli pasal saia?? sbb saia sentiasa da bila org2 tuh perlukan saia. bila2 pun saia selalu ada untuk bantu. tau kenapa org nak kawan dengan saia even orang tou saia tak cantik???? sbb saia suka nak bekawan dengan org. mcm mna pun org tuh, saia still lg boleyh masuk ngan perangai dia. saia kawan tak pilih status.. tinggi or rendah darjat org tuh. cantik or hodoh skalipun saia masih sudi nak berkawan dengan dia. beza kan kta.. sangat beza. so, jangan pelik lah kenapa org suka sgt beza2 kan kita.

p/s :
walau pun saia neyh seorang yg pendiam n cemerkap. tapi saia tak kacou orang. bukan mcm awak, nak sangat orang nmpak awak, tp syg dioranng tak pandang awak..

maaf ya.. saia bukan nak perli, tapi saia nak awak tou. awak tak boleyh jadi saia, dan saia tak boleyh jadi awak. walau pun dunia kita sama, tapi hidup kita berbeza. saia hanya mampu jadi kawan yang hanya pandang awak dari jauh tanpa tegur. sbb siapalah saia untuk tegur awak, awak sendiri yang cakap saia tak layak. even kita ada depan mata selalu, tapi saia tak pernah berharap awak tou, saia lah yg sentisa tolong awak n selalu ada dengan awak bila da something yg berlaku dekat awak.

ikhlas dari hati saia
solehatun husna binti husainin

2 ulasan:

d-la not g-la berkata...

kak una,,,ske la post nii...uhu...

anakmuda berkata...

hehehe.. makaseh ya:))