kengkawan

Selasa, 22 Februari 2011

entry aku cemburu (!)

Sememangnya manusia tidak pernah lari dari perasaan cemburu tuh.. aku berani jamin. Mmg tipu sgt lah kalau aku kata aku tak pernah cemburu.. aku lah diantara mnusia yg kuat cemburu. Cuma aku tak pandai nak tunjuk ja. Aku takut kalau aku tunjuk aku cemburu, org laen sakit hati plak nan pangai aku neyh. Hemhh.. mmg fitrah seorang manusia untuk cemburu. Tak kira kepada sapa2 un.. sifat cemburu tuh kompom membuak2.. ngan family sendiri un kita boleyh cemburu, ini kan kawan baek ya 24 jam bkepit nan kita. Lgi lah tersngat2 cemburu. Kdg2 aku rasa macam mnusia neyh cemburu keterlaluan sangat.. sampai pa org kata *overnye minah nyh, aku un cemburu. Tada la teruk gaban cam dia .. ishh3.. aku cukup takut kalou aku yg kena mcm tuh.. emm.. *actually aku neyh sbnrnya nak berkongsi cerita ttg smthng yg berkaitan ngan cemburu.. huhh.. kdg2 aku tkot sgt2 org *fuck aku sebab aku neyh kuat cemburu.. yg aku tou lah aku ta tunjuk aku cemburu.. aku wat dono ja kalou aku ta puas aty or smthng. Mmg bersyukur sgt3 lah aku bkn jns yg mnunjuk “aku sedang sangat jelouse” huhuhuhu.. tapi skt jugak noh jadi seorg yg pendendam.. mmg skt sgt2 sbb ta pndai nak luahkan pe yg kita rasa..

Hemh.. sepanjang aku hidup nyh.. cemburu aku dekat kwn2 aku tak pernah hilang. Mmg jelouse gla coz pa yg depa nak kompom depa dpt. Dgn cara hidup depa yg sonok, family un oke.. mmg *beza sgt lah nan family n life aku.. hahahaha.. hidup aku just hebat coz kena lempang, kna maki hamun, kna hlou umah.. tuh ja lah yang wat aku rsa idop aku pnoh wana-wani (kdg2 la).. emm.. smtme suma toh aku ase cam hitam yg merosakkan hari2 aku ntok kehidupan aku sbagai seorg remaja.. seorg students yg ta tou nk ceriakan hari3 yg di lalui nan kengan apa.. mmg sungguh merumitkan. Aku still boleyh hidup dekat tempat org neyh un dengan bernekalkan sifat cemburu yg tak penah2 ilang.. kdg3 itu semua mmg sgt dan sungguh memilukan. Hidup aku penuh dengan cemburu melihat kawan2 dekat sekitar aku. Skrg smua toh biasa.

Even pada mlanya aku tersiksa sgt3! Bla tgk mbr3 aku dapat pa yg aku nak.. sedangkan aku tak pernah dapat pa yg aku nak. Tapi aku redha ttg semua tuh.. sbb bla aku tak dapat apa yg aku nak, aku akan sedar ttg kekurangan aku dalam hidup aku,. Hebat dan bezanya aku dari member3 aku, aku dpat semua yg aku nak dengan usaha n titik peluh aku sendiri. Aku tak susah kan org laen. So, aku akan lebeyh manghargai pa yg aku dapat.. berbanding dengan depa, nak mintak. Sok kompom dapat.. tuh mmg tatou lah.. 1 drpad 13% manusia akan menjaga pa sja khendak yg dia dpat.. yg laen K.O haha.. tol en. Wah, dan itu adalah satu statement yg hebat bg sifat kecemburuan aku tuh. Hahaha.. dan adakalanya ia membuatkan aku tersenyum gembira tika aku menangis kesedihan.

2 ulasan:

xsuzikornx berkata...

nice post..
rlx ya una..kta sama kn..
my life pon PALAT guxx..
sama2 kta sbaq n troskn hidop kita ka

anakmuda berkata...

thanks..
coz slalu jd someone yg support una..
miss u..